EC Szombierki - nowy rozdział


W końcu dobre wieści! EC Szombierki została dofinansowana kwotą równą prawie 14mln złotych! Ostatnie miesiące dawały powody do obaw, gdy w internecie pojawiały się zdjęcia z demontażu wnętrz obiektu i braku informacji co tam ma powstać. Na szczęście dotacja została przyznana i teraz pozostaje trzymać kciuki, by EC Generator przekształcił ten obiekt na miarę XXI wieku. Przypuszczam, że większość złomu wycięto, by było miejsce pod nowe projekty wnętrz. Mam nadzieję, że coś jednak tam zostało - by klimat EC został też po części w środku.
Cieszę się, że pomimo burzliwych losów tego miejsca przez ostatnie lata, udało się pozyskać fundusze. Trzymam kciuki za nowy rozdział elektrociepłowni.

Edit: podmieniłem zdjęcie, bo nie zwróciłem uwagi, że bardzo podobne już publikowałem [KLIK]. Na podmienionym szerszy widok, zahaczając o KWK Bobrek.

Komentarze

  1. Super że nareszcie coś się dzieje. Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że faktycznie świetnie przekształcą to miejsce :)

      Usuń
  2. Czekamy az pokażesz co za te 14 milionów zrobiono

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcie, bardzo klimatyczne! Czekamy teraz na zdjęcia po renowacji :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko coś tam ruszy to postaram się to dokumentować :)

      Usuń
  4. Ostatnio byłem na Szombierkach , dwa razy i jestem w tej kwestii pesymistą. Uważam ze ciągle trwa dewastacja obiektu i wywożenie wszystkiego co jest cenne i co da się sprzedać. Dostęp do obiektu jest bardzo ograniczony( nawet z zewnątrz ). dlaczego ???. Obawiam się że te 14mln zostanie wydanych na rewitalizację murów zewnętrznych Które zostaną w najbliższym czasie doprowadzone do ruiny , a następnie "bohatersko " odrestaurowane i zostanie zrobiony podobny "koszmarek" jak np. Muzeum Śląskie w Katowicach. Dziedzictwo przemysłowe i historyczne Śląska jest systematycznie od wielu lat niszczone przez "goroli". Jak to zatrzymać i jak zachować 'śląskość" dla przyszłych pokoleń Ślązaków i Europy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tez widziałem zdjęcia i faktycznie wybebeszono chyba wszystko co dawało klimat tego miejsca. ale słyszałem, że to poprzedni właściciel podpisał umowę z jakąś firmą na sprzedaż złomu i obecny właściciel nie miał na to wpływu. sam jestem ciekaw jak to zostanie zagospodarowane. Z drugiej strony, jeśli wnętrza będą puste to dają one możliwość zagospodarowania bez kombinowania jak to urządzić wśród rur i innych. Fajnym pomysłem byłoby tam zrobienie kina w jednej z hal, nawet mógłby się tam wprosić Helios czy inne Multikino, pod warunkiem nie zmieniania kształtu zabudowy, tylko jej wypełnienia. :)

      Usuń
  5. Bardzo fajny kadr :) Wiadomości też super!
    Pozdrawiam i gratulacje za fajna pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcie jest piękne! Zdjęcie transmituje całą atmosferę zakładu. musieliście poświęcić wiele czasu na rozwijanie takich umiejętności.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty