Rozładunek pod koniec dnia

W poprzednim wpisie [KLIK], blogowałem o niespodziewanym pociągu z piaskiem na most podsadzkowy szybu wschodniego kopalni Mysłowice (a właściwie to kopalni Wesoła obecnie).
Następnego dnia dowiedziałem się, że nadal czekają w tym samym miejscu. Po pracy podjechałem tam, ale już ich nie zastałem - byli gdzieś w okolicy Jęzora. Pojechałem od razu na przejazd na ulicy Sportowej. Nie było ich, więc nie czekałem tam tylko momentalnie udałem się w rejon mostu zsypowego. Stali. Musieli tam dojechać mniej więcej w tym samym czasie co ja.
Tym razem, w porównaniu do "ostatniego składu" [KLIK] warunki pogodowe były o wiele lepsze - ciepła barwa słońca, jasno i w miarę dobra pora - do zmroku były jakieś 2 godziny. Nie trzeba było długo czekać, bo ruszyli praktycznie z marszu. Tym razem skład podzielono na dwie, a nie na trzy części jak poprzednio i tamara wyjechała z nimi przed bramę zakładu. Druga część wagonów została rozładowana po kilkunastominutowej przerwie - akuratnie był moment zmiany obsady lokomotywy.


Po podzieleniu wagonów na dwie części, pierwsza rusza na most zsypowy.
Lokomotywa z połową składu przejechała przez most, nie rozładowując wagonów- ten most ma specjalne ruchome prowadnice, pozwalające na przejazd bez rozładunku. Tym sposobem, można wjechać od drugiej strony i dopiero wtedy wyładować piasek. Jest to spowodowane brakiem miejsca na dodatkowy tor omijający most.
W trakcie rozładunku
Po stożkach piasku na wagonach, widać, że był on ładowany dużą koparką.
Ostatni wagon jest opróżniany i próżny skład będzie się szykował do powrotu.

Komentarze

  1. Super zdjęcia! 1 zdjęcie najciekawsze ta tamara w tej trawie świetnie wygląda, ale mogli by tam trochę wykosić mimo wszystko. Wschodni należy do SRK czy do PGG?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze PGG ale niebawem SRK. Mnie tam bardziej drzewa zasłaniają widok - gdyby nie było tej kępy drzew po prawej stronie to widok byłby idealny :)

      Usuń
  2. Udało się w końcu zrobić zdjęcia z garażów :). Bardzo fajnie wyszły. Pozdrowienia!

    Bojar (Marcin)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, udało się :) Chciałbym im w trasie porobić jeszcze kilka zdjęć :)

      Usuń
  3. Faktycznie tory zaczynają przypominač dżunglę, widać "często używane"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chociaż po tym pociągu były jeszcze 2 "ostatnie", to fakt - teren wygląda jakby cały zarósł :)

      Usuń
  4. Takie zdjęcia są właśnie najlepsze :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty